Könyvmarketing kezdőknek | Katiötletek

A könyvmarketingről beszélnünk kell!

Sokat beszélünk ezekről az ügyfeleimmel és számtalan facebook csoportban is ez egy központi téma írók, magánkiadású szerzők, kezdő online felület kezelők között.

Nagyon jó tananyagok, tanfolyamok vannak ebben a témában, melyből mindenki tud tanulni.

Érdemes facebook tematikus csoportokhoz csatlakozni, és ott kérdezni vagy csak olvasni a kommenteket, sokat lehet belőle tanulni.

Kezdők számára a legegyszerűbb tananyagok is sokszor idegen nyelvűnek tűnnek. Hihetetlen jobbnál jobb ötleteket olvashattok, melyek a haladó online felület használók számára igazi kincsesbányák és ötletbörzék, de a kezdőket ez kicsit elbizonytalanítja.

Számtalanszor olvasom a sorok között, hogy valami kiindulási pontot keresnek, valami biztos lépéseket, amivel elérik a céljukat.

Nem tudom, hogy vannak-e biztos lépések, hiszen minden ember más technikai tudással rendelkezik, más a szakterülete, más iránt fogékony és más a célja az online jelenléttel.

Ha konkrétan magánkiadású szerzők első könyvének a marketing lépéseiről beszélünk, azok költség és idő vonzatáról, akkor már biztosan nem elegendők a sablon lépések.

Az utóbbi hónapokban egyre több a telefonos konzultáció kérés ebben a témában a vállalkozásomban. Ha érkezik egy könyvvel kapcsolatos árajánlatkérés, akkor az első teendőm, hogy időpontot kérek, amikor felhívhatom az hozzám fordulókat.

Néhány kérdés és válasz után látjuk, hogy kicsit komplexebb a könyv nyomdai előkészítés, gyártás és a könyvmarketing és azonnal látjuk, hogy minden mindennel összefügg.

Nyomdai előkészítőként úgy gondolom, hogy mindig célszerű lassabban haladni.

Először legyen kész a könyv belív, legyen végleges a szöveg és  a tördelés, ezután foglalkozzunk egyáltalán azzal, hogy gyártókat keressünk és gyártási árakat kérjünk be.

Ha kész egy könyv belív, és már van egy elképzelésünk, hogy mikorra szeretnénk nyomtatott formában is látni a könyvünket, akkor bőven elegendő gyártói ajánlatokat bekérni 1-3 hónappal a tervezett időpont előtt.

Nem tartom jó ötletnek ajánlásra nyomdákról árakat bekérni. Javaslom, hogy elöször az ideális gyártási paraméterek állítsuk össze (kérdezz például tőlem), ez alapján válasszunk olyan gyártót, akiknek az adott könyv kivitelezési forma a fő profiljuk.

Ha meg van az ár, akkor már matekozhatunk, hogy mennyi más költség merül még fel, és ez alapján a könyv árát meghatározhatjuk.

Ezzel párhuzamosan készülhetnek a borító tervek, abból a látványtervek, melyek a marketinged eszközei is lesznek, de nem a legfőbb eszközei.

A könyv írókat csodálom. Képesek olyan szinten rákoncentrálni a könyvükre az írás során, ami vetekszik a legmélyebb meditációkkal. Az alkotás ilyen folyamata mindig vonzott, de nem érzem még azt, hogy erre képes lennék.

A kezdők számára azt gondolom nem lehet jobb könyvmarketing annál, ha az alkotási folyamatról beszélnek rövid blogok formájában, ez mindenki számára érdekes lehet.

HA a könyvmarketingjük költségét minimalizálni akarják, akkor érdemes kihasználni az online ingyenes facebook, instagram megoldásokat. Egy jó könyv mindig megtalálja az olvasóit!

Az első olvasók természetesen a barátok, rokonok, ismerősök lesznek, de az ő visszajelzéseik alapján folyamatosan fog nőni az érdeklődés is.

Ezért szoktam javasolni, hogy indulásként a minimális 48 db-ot készítsük el, legyen ez a valódi marketing költségünk és alapozzuk meg vele a nagyobb mennyiség gyártását is.

Van, amikor szívügyünk, hogy egy könyv elkészüljön bármi áron is, akár könyvmarketing nélkül is. Megértem ezt is, de ebben az esetben is javaslom, hogy mutassuk meg mivel foglalkozunk, mi készül és kinek készül.

Beszéljünk róla a rövid blogokban, posztokban úgy, mintha a legjobb barátunknak írnánk levelet, legyen az személyes hangvételű és ne direkt marketing szöveg.

Tudom, hogy a marketing kampányok, szövegek, fb hirdetések fontosak, de úgy gondolom, hogy nem kötelezőek.

Ha ráérzünk arra, hogy miért követik egyre többen az oldalunkon, mit tudunk nekik nyújtani, mivel inspiráljuk őket, hogy online posztokban hozzászóljanak vagy megosszák másokkal is, akkor a könyvünket szinte már el is adtuk előre.

Tudom, hogy nagyon fontosak a trendek, tudom, hogy figyelni kell, hogy milyen a borító grafika és mivel fogjuk tudni eladni a könyvet, melyek azok a marketing szövegek, de…

Úgy gondolom, hogy ha egyben látunk téged, a céljaidat, a vágyaidat, akkor néhány finomhangolással a könyvmarketingedet is egyszerű eszközökkel tudjuk segíteni.

Ha a magánkiadású könyveddel kapcsolatban gyártási, szerkesztési, könyvmarketing kérdésed van, kérlek írj rám és egyeztessünk időpontot a rövid telefonos ingyenes konzultációhoz.

Úgy gondolom, hogy minden területen hatékonyan tudlak segíteni a könyveddel kapcsolatban.


____________

Fordulj hozzám bizalommal nyomdai, online marketing, weboldal szerkesztés kérdésekkel kapcsolatban!

Érdemes feliratkozni a blogbejegyzéseimre, így hetente-kéthetente olvashatjátok a friss híreimet: FELIRATKOZÁS

Szabó Katalin
nyomdai gyártás-előkészítő
70-535-1726
info@katiotletek.hu
Katiötletek Nyomdai Ötletgyár