Csakazértis csv file feltöltéssel oldottam meg a facebook bolt beállítást | Katiötletek

A facebook bolt területet nagyon egyszerűen be lehet állítani Bolt menüpont beállítással és egyenként felvitt termékekkel. Pár darabos tételeknél ez tényleg csak pár perc.

Ha többezer terméked van, akkor ugyancsak pár perc beállítani például egy shoprenteres webáruház esetén azt, hogy a teljes webshop terméklistát automatikusan frissítve kapcsoljuk a facebook oldalhoz.

Homályos volt, hogy ha a világ legegyszerűbb módja a tömeges facebook feltöltés facebook-képponttal, akkor nálam miért van ezzel gond. Korábban már létrehoztam a facebook-képpontot, feltelepítettem az ehhez szükséges bővítményt, össze is kötötte a facebook bolttal villámgyorsan, aztán láttam, hogy azokat a termékeket is beleteszi, ami rejtett vagy jelszavas, sőt az ár nélküli katalógus termékeket is.

Nos ez így nagyon nem lett volna jó, így elnapoltam a bolt terület feltöltést és a mai délelőtt szánta arra, hogy újra beleássam magam a témába.

Több módon lehet automatikus terméket feltöltést és frissítést csinálni, de nálam  a bővítmény alapban hibát írt ki. Talán kompatibilitás gondja volt, talán más. Rákerestem fórumokra a neten, ott mások is beleütköztek ebbe a hibába.

Sebaj, néztem az adatbázis létrehozást. Letöltöttem az adatbázis minta file-t, majd ezek szerint minta termékeket tettem fel.

Érthető volt, ezt választottam.

Woocommerce termékeket kiexportáltam  a webáruházamból a facebook bolthoz szükséges adatokkal, ezt összefésültem a letöltött minta csv állománnyal, így viszonylag gyorsan egy feltölthető adatbázis készült.

A facebook vállalkozáskezelőn belül a katalóguskezelő oldalon ellenőriztem a feltöltést, ott kötöttem össze az instagram oldalammal is és azt hittem készen is vagyok.

Na ennyire nem volt egyszerű. A rendszer mindig talált valami okot, hogy pár terméknek a fotóját ne jelenítse meg vagy ha teszteltem, akkor nem a táblázatba beírt linkre vitt a vásárlás.

Ezeket javítgattam, teszteltem, hogy milyen képlinket fogad el és milyen url-t. Vicces, mert igazán nem láttam különbséget, amiért nem fogadta el az előző feltöltésnél.

Összességében nehézkesnek és körülményesnek találom a facebook bolt ilyen módon való beállítását, de nem bírtam ki, hogy ne tanuljam meg a kezelését és ne lássam át, hogy mi miért történik benne.

A vicces az, hogy nálam a webshop inkább katalógusként működik, ahova referenciákat teszek fel, vagy az ügyfeleim terméket linkkel, vagyis nem lett volna szükséges a bolt terület ilyen módon való beállítása, de érdekelt ez a terület, így rászántam pár órát ma.

Kíváncsi vagyok, hogy nálad melyik módszerek váltak be, egyáltalán használod-e a bolt területet a facebookon és az instagramon?

Ha szeretnél segítséget kérni a saját facebook boltod alakításához, kérj itt időpontot! Tapasztalati gyakorlati tanácsokat tudok adni. Nem csak beszélgetünk, hogy mit tegyél, hanem lépésenként segítelek abban is, hogy hogyan tedd.

____________

Fordulj hozzám bizalommal nyomdai, online marketing, weboldal szerkesztés kérdésekkel kapcsolatban!

Érdemes feliratkozni a NyomdászMűhely blogbejegyzéseimre, így hetente-kéthetente olvashatjátok a friss híreimet: FELIRATKOZÁS

Szabó Katalin
nyomdai gyártás-előkészítő
70-535-1726
info@katiotletek.hu
Katiötletek Nyomdai Ötletgyár